جنگ پنهان در کاخ سفید به روایت نویسنده آمریکایی
تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

روزنامه انگلیسی تلگراف خبر داد یک نویسنده آمریکایی در کتابی که به تازگی منتشر شده است، از وجود جنگی پنهان در کاخ سفید در بین مقامات ارشد باراک اوباما پرده برداشت.

روزنامه تلگراف، به عنوان مثال، به افشاگری این نویسنده از درگیری فیزیکی شدید بین دادستان کل آمریکا با یک مشاور ارشد اوباما اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، «اریک هولدر» که ریاست وزارت دادگستری اوباما را بر عهده دارد، بعد از اینکه از سوی «دیوید الکس‌لورد» متهم شد که به صورت علنی از دخالت‌های سیاسی در وزارت دادگستری تحت امرش انتقاد کرده است، به شدت خشمگین شده و از کوره در رفته است.

دانیل کلیدمن نویسنده این کتاب همچنین افشا کرده است «هولدر» بعد از یک جلسه کابینه دولت،  با سینه سپر کرده در مقابل «دیوید اکس‌لورد» ایستاده و صحبت‌های او را «چرندیات محض» خوانده است.

این نویسنده نوشته است: «دعوای بین آنها شبیه دعوای بچه دبیرستانی‌ها بود.»

کلیدمن می‌افزاید آقای اکس‌لورد که فردی نسبتاً میانه‌رو است، خطاب به دادستان کل گفت: «هیچوقت، هرگز مرا به تلاش برای دخالت در کارهای وزارت دادگستری متهم نکن.»

این نویسنده در کتاب خود با عنوان «مرگ یا اسارت: نبرد با تروریسم و روح ریاست‌جمهوری اوباما» از کشمکش‌هایی در درون کاخ سفید اوباما پرده بر می‌دارد که همزمان با بالا گرفتن نبرد بحث‌برانگیز دولت وی با گروهک القاعده آغاز شده بودند.

وی در ادامه جزئیات درگیری اریک هولدر با اکس‌لورد را شرح می‌دهد و می‌نویسد با بالا گرفتن درگیری فیزیکی بین این دو، خانم «والری ژارت»، از مشاوران اوباما بین آنها وساطت کرد.

کلیدمن می‌گوید: خانم ژارت «که احساس می‌کرد رفتار آنها به دور از آداب صحیح است، خودش را بین آنها قرار داد و به آنها گفت دعوایشان را در بیرون از سالن ادامه دهند.»

مجادله بین این دو نفر بر سر اضافه شدن یک مقام سیاسی به وزارت تحت امر اریک هولدر صورت گرفته بود.

این کتب که روز گذشته انتشار یافت به بررسی نقش حمله‌های هواپیماهای بدون سرنشین با رهبری سازمان سیا و فهرست مرگی که اوباما خود شخصا آنها را تأیید می‌کند، می‌پردازد.



|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: گفت وگو , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید